דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון לפני נישואין 

מאת    [ 22/11/2012 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2015 פעמים ]

להתכונן ליום גשום, זו אחת האמרות הטובות והחשובות ביותר שניתן לומר לכל אדם. תמיד תבוא מוכן, ותמיד תתכונן ליום סגריר שבו לא תדע מה יביא העתיד. לבני זוג אשר מתארסים ומתכננים להינשא, העתיד תמיד נראה ורוד, ותמיד דומה כל כך לסרטים ההוליוודיים שבהם הם רצים יחד לעבר השקיעה, בונים בית לבן צמוד קרקע עם רעפים אדומים ותריסים, שני ילדים או שלושה וכלב.

אבל האמת המרה היא שאחוז הגירושין בישראל ובעולם בכלל מרקיע שחקים, זוגות רבים מתגרשים מדי שנה בשנה, וחשוב תמיד לבוא מוכן ולהתכונן, אפילו ליום כזה.

 

מנתונים אחרונים שעלו מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי אחוז הנישואים אשר מסתיימים בגירושין בישראל בימינו עומד על כ-עשרים וחמישה אחוזים.  כלומר רבע מן הנישואים והחתונות שאנו נוכחים בהם מסתיימים לבסוף בגירושין.

אז כאשר אנו מתכננים וחושבים על כל הפרטים הקטנים בחתונה, על המפיות, על המזלגות, השולחנות, הקייטרינג והעוף בצלחת, חשוב ואפילו הכי חשוב לחשוב גם על העתיד. בשביל זה בדיוק קיים הסדר כזה, הסדר המאפשר שקט וראש שקט ליום שבו חלילה האהבה לא תפרח כמו בעבר.

הסכמי ממון, לכל אחד ואחת?

זוגות רבים המתחילים את חייהם המשותפים בגיל צעיר, לרוב באמצע גילאי העשרים, טוענים כי הם אינם צריכים הסכמי ממון, מבחינתם הסכם ממון הינו הסכם לאנשים עשירים עם ממון רב, אשר הם דואגים לו מאוד בחלוקה ביניהם. אך האמת היא שזוגות רבים אלו אשר מתחילים את חייהם המשותפים ביחד עם מינוס בבנק, קופת גמל צנועה ואולי דירה שכורה, גם עליהם לדאוג ולתכנן נכון, שכן הסכם ממון מדבר גם על חלק של רכוש עתידי ולא רק הרכוש בו נכנסתם עמו לקשר הזוגי.

 

בדרך זו, חשוב לציין ולהסביר כי לכל הסכם ממון יש שני חלקים: הרכוש הנוכחי, אותו רכוש כאשר בני הזוג נכנסו עמו לקשר, ואף לרכוש עתידי, אותו רכוש שיצברו עם השנים ועם הזמן שיעבור, העבודות שיתחלפו בדרך, העסקים שיפתחו, הבית שירכשו והמכונית שיקנו. כך הסכם ממון, דואג ומסדיר את כל השאלות הקטנות הללו אשר יכולות להיהפך לשאלות ענקיות ביום שהנישואין נגמרים.

 

הסכם ממון אמור להיות הוגן, וחייב להיות הוגן זו היא מטרתו. הכוונה בהסכם ממון לא אמורה ולא צריכה לפגוע באף זוג רומנטי אשר מתעתד להיכנס מתחת לחופה, המטרה היא לא אומרת שאתם חותמים על הסכם כי אתם מניחים שתתגרשו או תיפרדו, אלא על כך שאתם בני זוג נכונים והוגנים לחיים ורוצים לדאוג לעצמכם ולבן הזוג היקר שלכם ממוקדם מאשר מאוחר.

בצורה זו, חשוב שהסכם הממון יכלול את שני החלקים החשובים גם של הרכוש העתידי כדי שתיווצר חלוקה הוגנת ושווה ואף אחד מבני הזוג לא ירגיש כי נעשה לו עוול וגם מכיוון שעם הזמן הרכוש העתידי שתרכשו יחדיו יעמוד לרשותכם ולא נגדכם.

עורך דין לענייני משפחה, נישואין או גירושין, הינו עורך דין אשר מכיר את כל התחומים, ההקשרים המשפטיים והמשפחתיים האפשריים אשר יכולים לבוא לידי ביטוי בבית משפט חוקתי בישראל. כך עורך דין כזה הינו המתאים ביותר ללוותכם בהחלטה כזו. מומלץ לפנות עוד היום לעורך דין כזה, כאשר אתם מתכננים את הנישואים, על מנת שיסביר לכם על החובות, הזכויות והאפשרויות המגיעות לכם בהכנה של הסכם ממון כזה. וזכרו נא, הסכם ממון לא אומר שאתם פחות אוהבים מבעבר, אלא רק יודעים שאתם רוצים לשמור את חתיכת הנייר היקרה הזו למקרה שיקרה הדבר ואתם תוכלו לדעת בדיוק מה לעשות וכך לפעול בצורה הוגנת וחלוקה שווה וצודקת של הרכוש בין בני הזוג. פנו עוד היום אלינו לייעוץ משפטי בתחום ונוכל לספק לכם את כל השאלות והליווי המתאים להשגת הסכם ממון צודק והוגן לשניכם, כי מגיע לכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב